برای خرید بسته طلایی نمونه سوالات آیین نامه کافی است بر روی لینک خرید کلیک نمایید.

خرید بسته طلایی
0

وبلاگ

حداکثر سرعت در میدان چقدر است ؟

حداکثر سرعت در میدان

از مهمترین مواردی که در کتاب آیین نامه و هم در رانندگی پرداخته شده است، حداکثر سرعت در میدان است. از مهم ترین مسائل که در آزمون آیین نامه رانندگی مورد سوال قرار می گیرد، حداکثر سرعت در میدان می باشد.

این موضوع از جمله مباحث پرتکرار در سوالات آیین نامه است که مقدار سرعت مورد نظر 30 کیلو متر در ساعت می باشد و با ما همراه باشید که در ادامه نکات مهمی را در ارتباط با میزان سرعت مطرح می کنیم.

 

حداکثر میزان سرعت در آزاد راه ها 120 کیلومتر و حداقل آن 70 کیلومتر می باشد البته این را هم توجه داشته باشید که در کتاب ها 125 کیلومتر نوشته شده است ولی مطابق با قوانین در آزاد راه ها 120 کیلومتر مجاز است. 

همچنین حداکثر سرعت در بزرگراه ها 100 کیلومتر مجاز می باشد و همچنین در خیابان های اصلی حداکثر سرعت برابر با 60 کیلومتر در ساعت نیز می باشد.

 

در خیابان های فرعی حداکثر سرعت 50 کیلومتر مجاز است و در معابر و میدان ها هم 30 کیلومتر سرعت مجاز است.

 

مقالات پیشنهادی :

هزینه تعویض پلاک موتور سیکلت در سال 1401

لیست آموزشگاه رانندگی استان تهران

 

حداکثر سرعت در میدان برای موتور سیکلت و دیگر وسایل نقلیه چقدر است ؟

حداکثر سرعت در میدان برای موتور سیکلت و دیگر وسایل نقلیه متفاوت می باشد به طور مثال : میزان سرعت برای موتور ها با توجه به وسیله ی تابلوها، علائم و شرایط آن محل نیز مشخص می شود.

 

برای وانت های باری و دیگر وسایل سواری در آزاد راه ها 120 کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعت تعیین شده نیز می باشد.

 

اندازه ی سرعت برای وسیله نقلیه مثل : اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون نیز 110 کیلومتر در ساعت در آزاد راه ها نیز می باشد و مجاز به این تعداد سرعت می باشند و اگر بیش تر از آن بشود تخلف حساب می آیاد.

 

حداقل سرعت مجاز برای همه وسایل نقلیه اعم ا اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون فقط برای سمت راست جاده 70 کیلومتر در ساعت است.

 

در بزرگ راه هایی که دارای خط های رفت و برگشت است، میزان سرعتی که برای انوع مختلف سواری ها و وانت بارها در نظر گرفته شده 110 کیلومتر در ساعت نیز می باشد و میزان سرعتی که برای  اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون، تریلی مجاز است ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

 

اما این نکته بسیار مهم را بدانید که در جاده های اصلی اندازه سرعت برای انواع وسایل نقیه در شب مجاز 75 کیلومتر است و در روز 85 کیلومتر نیز می باشد.

رانندگان باید این نکته را توجه کنند که هنگام عبور از گذرگاه های بسیار باریک یا شلوغ و یا زمانی که تا 50 متر دید خوبی ندارند باید با احتیاط بیشتر و سرعت خیلی کمتری رانندگی کنند.

 

ما در این مقاله سعی کردیم به تمام موارد مخصوصا حداکثر سرعت در میدان و دیگر موارد مثل سرعت آزاد راه ها و بزرگراه ها اشاره کنیم امیدواریم این مطالب برایتان مفید واقع شده باشد.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.