برای خرید بسته طلایی نمونه سوالات آیین نامه کافی است بر روی لینک خرید کلیک نمایید.

خرید بسته طلایی
0

وبلاگ

رهگیری گواهینامه سال 1403 _ پیگیری گواهینامه

پیگیری گواهینامه سال 1403

 

ما در این مقاله به تمام روش های رهگیری گواهینامه سال 1403 و یا پیگیری گواهینامه سال 1403 نیز می پردازیم پس با ما ای درایور همراه باشید.

 

گواهینامه از بسیار پر اهمیت برای رانندگان نیز می باشد و امروزه صدور گواهینامه در بازه نسیتا کوتاهی انجام می شود و نیازی به منتظر ماندن افراد برای دریافت گواهینامه رانندگی نمی باشد، اما در بعضی مواقع ممکن است که افراد بخواهند از وضعیت صدور گواهینامه خود مطلع شوند.

 

به همین خاطر سامانه ای تحت عنوان سامانه رهگیری گواهینامه وجود دارد تا کلیه افراد بتوانند از طریق این سامانه، اقدام به رهگیری گواهینامه خود نمایند.

 

سامانه پیگیری گواهینامه امکان پیگیری صدور گواهینامه را به صورت الکترونیکی فراهم کرده است و در این مقاله توضیحات کاملی در خصوص ورود به سامانه رهگیری گواهینامه سال 1403، نحوه استعلام و پیگیری آن با کد ملی و استعلام گواهینامه در سال 1403 با نام و نام خانوادگی ارائه شده است.

اگر به دنبال آزمون آیین نامه و نمونه سوالات آیین نامه به صورت رایگان و آنلاین هستید کلیک نمایید.

معرفی سامانه رهگیری گواهینامه

 

پس از این که در کلاس های آموزش رانندگی شرکت کردید و پس از قبولی در آزمون عملی و تئوری رانندگی، برای افراد گواهینامه رانندگی صادر می شود.

 

بدون داشتن گواهینامه رانندگی، افراد نمی توانند اقدام به رانندگی کنند و در این صورت است که لزوم وجود سامانه ای برای رهگیری گواهینامه احساس می شود.

 

به همین خاطر، شرکت ملی پست جمهوری  اسلامی ایران، اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان سامانه صدور گواهینامه یا پیگیری گواهینامه نموده است.

 

در واقع، یکی از سامانه هایی که برای پیگیری مرسولات سازمانی وجود دارد، سامانه رهگیری مرسولات سازمانی می یاشد و این سامانه زیر نظر اداره پست جمهوری اسلامی نیز فعالیت خود را انجام می دهد و امکان رهگیری گواهینامه را نیز فراهم می نماید.

 

کسانی که قصد پیگیری صدور گواهینامه رانندگی و رهگیری گواهینامه خود را دارند، می توانند به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنند و از طریق این سایت اقدام به پیگیری گواهینامه رانندگی خود نمایند

 

البته این را هم بدانید که رهگیری گواهینامه کاملا رایگان بوده و نیازی نیست که هزینه ای را پرداخت نمایید و برای ورود به این سایت اینجا کلیک نمایید.

 

راهنمای ورود به سامانه پیگیری گواهینامه در سال 1403

 

با توجه به این که استفاده از خدمات به صورت الکترونیکی فراهم شده اند و در سال های گذشته سامانه های مختلفی با هدف ارائه خدمات به صورت آنلاین راه اندازی شده اند یکی از این سامانه ها که زیر نظر شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را انجام می دهد، سامانه پیگیری گواهینامه رانندگی در سال 1403 می باشد.

 

افرادی که قصد ورود به سامانه رهگیری گواهینامه رانندگی را دارند، باید به سایت رهگیری مرسولات سازمانی به نشانی najatracking.post.ir همان طور که در بالا هم اشاره کردیم وارد شوند و رهگیری گواهینامه رانندگی خود در سال 1403 را انجام بدهند.

 

اگر به دنبال اطلاعات در مورد کارتکس گواهینامه و گواهینامه پایه 3 هستید کلیک نمایید.

 

نحوه استعلام گیری گواهینامه رانندگی 1403 چگونه می باشد ؟

 

روش های بسیار مختلفی برای استعلام گواهینامه رانندگی 1403 وجود دارد اما در حال حاضر بهترین روشی که می توان برای این کار در نظر گرفت، استعلام گواهینامه رانندگی با سایت رهگیری مرسولات سازمانی است.

 

آن دسته از افرادی هنوز گواهینامه رانندگی به درب منزل آن ها پست نشده است ، می توانند به این سامانه وارد شوند و اقدام به استعلام گواهینامه رانندگی خود نمایند.

 

در صورتی که قصد استعلام گواهینامه رانندگی خود با ساده ترین روش را نیز دارید، می توانید طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده خواهد شد ، پیش بروید و از طریق سامانه مربوطه، اقدام به استعلام گواهینامه 1403 و یا رهگیری گواهینامه نمایید.

 

نحوه رهگیری گواهینامه

 

نحوه رهگیری گواهینامه به این صورت می باشد که ابتدا به سایت najatracking.post.ir مراجعه فرمایید.

 

پس از ورود به این سایت، بر روی گزینه نوع سند کلیک کنید تا انواع سندها باز بشوند و هم اکنون گزینه مربوط به گواهینامه را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

 

 

رهگیری گواهینامه

 

 

حالا شماره کارت ملی و اعداد کنترلی نشان داده شده در تصویر را وارد نمایید و بر روی گزینه (جستجو) کلیک نمایید تا مراحل مربوط به استعلام گواهینامه و پیگیری گواهینامه شما به اتمام برسد.

 

 

رهگیری گواهینامه

 

بیشتر بخوانید: هزینه گواهینامه پایه دو چقدر است؟

 

رهگیری گواهینامه با کد ملی

 

اطلاعات مربوط به گواهینامه اشخاص با کد ملی آن ها در شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران ثبت می شوند و به خاطر همین، تنها روشی که برای رهگیری گواهینامه وجود دارد، استعلام گواهینامه با کد ملی می باشد.

 

در صورتی که قصد انجام این کار را دارید می توانید مجددا به سایت رهگیری مرسولات سازمانی وارد بشوید و اقدام به پیگیری گواهینامه خود نمایید.

 

البته امکان رهگیری گواهینامه با کد ملی از طریق پیامک نیز وجود دارد که در ادامه آن روش را نیز توضیح می دهیم، اما در صورتی که به اینترنت دسترسی دارید، می بایست که به سامانه پیگیری گواهینامه رانندگی وارد شوید و از طریق روش زیر اقدام به پیگیری صدورگواهینامه با کد ملی نمایید.

 

اول در یکی از مرورگرهای خود عبارت سایت رهگیری مرسولات سازمانی را جستجو کنید و وارد این سایت بشوید.

پس از ورود به سایت رهگیری مرسولات سازمانی، گزینه گواهینامه را از بخش انواع اسناد انتخاب نمایید.

حال کد ملی خود را در فیلد اول و تصویر امنیتی را در فیلد دوم وارد نمایید و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید.

 

پیگیری گواهینامه رانندگی از طریق پیامک

 

یکی از روش هایی که برای صدور و پیگیری گواهینامه وجود دارد، پیامک نیز می باشد و در این روش یک محدودیت وجود دارد، آن هم این است که افراد برای رهگیری گواهینامه از طریق پیامک، حتما باید از طریق سیم کارتی که به نام خود آن ها باشد اقدام به ارسال پیامک نمایند.

 

در صورتی که دارای سیم کارت به نام خودتان می باشید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید و اقدام به رهگیری گواهینامه از طریق پیامک نمایید.

 

برای پیگیری گواهینامه رانندگی خود عدد 1 را به شماره 1100 ارسال کنید و یک پیامکی برای شما ارسال می شود که در آن کد ملی و شماره تلفن همراه شما با هم تطبیق داده می شود ودر صورتی که کد ملی ارسال شده شما صحیح است، مجددا عدد 0 را ارسال نمایید و  یک پیامک برای شما ارسال خواهد شد و وضعیت صدور گواهینامه شما مشخص می شود.

 

استعلام گواهینامه 1403 از طریق ناجا

 

یکی دیگر از روش های استعلام گواهینامه 1403 از طریق ناجا می باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا وظیفه توزیع گواهینامه های رانندگی را به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد و سامانه رهگیری مرسولات سازمانی، امکان استعلام گواهینامه را از طریق ناجا فراهم کرده است.

 

آن دسته از افرادی که قصد رهگیری گواهینامه و استعلام گواهینامه از طریق پلیس راهنمایی و رانندگی را دارند، فقط باید به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنند و از طریق همین سایت اقدام به استعلام نمایند.

 

معمولا پس از گذشت 1 ماه تا 40 روز بعد از قبولی در آزمون عملی رانندگی، گواهینامه برای اشخاص نیز صادر می شود و به آن ها تحویل داده می شود، ولی در صورتی که اطلاعات گواهینامه شما در سایت رهگیری مرسولات ناجا قابل مشاهده نمی باشد، می توانید با تماس گرفتن با شماره های ۸۱۲۵۳۵۷۳ و یا ۸۱۲۵۳۵۶۱، اقدام به استعلام گواهینامه و رهگیری گواهینامه با نام و نام خانوادگی خود نمایید و در صورت نیاز به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مراجعه نمایید.

 

رهگیری گواهینامه با شماره مرسوله

 

از دیگر روش برای رهگیری گواهینامه رانندگی، استفاده از شماره مرسوله جهت پیگیری گواهینامه خواهد بود و  در این روش لازم است که اشخاص به سایت رهگیری مرسوله های شرکت ملی پست مراجعه کنند و با کد مرسوله خود که معمولا یک کد 24 رقمی است، اقدام به رهگیری گواهینامه نمایند.

 

ولی به منظور پیگیری مرسولات سازمانی و گواهینامه از طریق سایت رهگیری مرسولات سازمانی، فقط نیاز به وارد کردن کد ملی است.

 

در نظر داشته باشید که قبل از ارسال گواهینامه، هیچ کد مرسوله ای به اشخاص تحویل داده نخواهد شد، اما در صورتی که شما با پیگیری های لازم توانسته اید کد پیگیری مرسوله خود را دریافت کنید، می توانید طبق مراحلی که در ادامه توضیح داده می شود، اقدام به پیگیری گواهینامه نمایید.

 

ابتدا به سایت رهگیری گواهینامه پست به نشانی tracking.post.ir وارد شوید سپس حال کافیست که شماره مرسوله (یک کد 20 تا 24 رقمی) را در قسمت مشخص شده وارد نمایید و بر روی گزینه (جستجوی زرد رنگ) کلیک نمایید تا اطلاعات مربوط به گواهینامه شما نمایش داده بشود.

 

رهگیری گواهینامه با شماره مرسوله
رهگیری گواهینامه با شماره مرسوله

 

رهگیری گواهینامه رانندگی از طریق تلفن

برای رهگیری گواهینامه رانندگی از طریق تلفن، دو روش وجود دارد:

تماس با تلفن گویا:

  • با شماره تلفن 81253573 یا 81253561 تماس بگیرید.
  • کد ملی خود را وارد کنید.
  • وضعیت گواهینامه رانندگی شما به شما اطلاع داده می‌شود.

 

نکات:

  • برای استفاده از این روش‌ها، باید حداقل 40 روز از تاریخ قبولی شما در آزمون رانندگی گذشته باشد.
  • اگر گواهینامه شما هنوز چاپ نشده باشد، در پاسخ به پیامک یا تماس شما، تاریخ تقریبی چاپ و ارسال گواهینامه به شما اطلاع داده می‌شود.
  • در صورت بروز مشکل در رهگیری گواهینامه رانندگی خود از طریق تلفن، می‌توانید با پشتیبانی سامانه مربوطه تماس بگیرید.

 

رهگیری گواهینامه رانندگی از طریق تلفن
رهگیری گواهینامه رانندگی از طریق تلفن

 

در صورت موفق نشدن رهگیری گواهینامه

در آخر اگر مشکل شما حل نشد، می‌توانید با آموزشگاه رانندگی خود تماس بگیرید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • شماره تلفن آموزشگاه: می‌توانید با شماره‌ تلفن آموزشگاه که روی کارت هنرجویی شما درج شده است تماس بگیرید.
  • وب‌سایت آموزشگاه: اگر آموزشگاه وب‌سایت داشته باشد، می‌توانید از طریق فرم تماس با ما در وب‌سایت با آن‌ها تماس بگیرید.
  • ایمیل: اگر آدرس ایمیل آموزشگاه را دارید، می‌توانید برای آن‌ها ایمیل بفرستید.
  • مراجعه حضوری: اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا جواب نداد، می‌توانید به صورت حضوری به آموزشگاه مراجعه کنید.

 

پیگیری گواهینامه المثنی

برای پیگیری گواهینامه المثنی می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. سامانه رهگیری مرسولات سازمانی گواهینامه:

  • به آدرس https://najatracking.post.ir/ بروید.
  • کد ملی و شماره گواهینامه خود را وارد کنید.
  • روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.
  • وضعیت گواهینامه المثنی شما نمایش داده می‌شود.

 

2. سامانه پیشخوان 24:

  • به آدرس https://pishkhan24.com/ بروید.
  • در قسمت “خدمات” گزینه “پلیس+10” را انتخاب کنید.
  • در قسمت “نوع خدمت” گزینه “استعلام گواهینامه رانندگی” را انتخاب کنید.
  • کد ملی و شماره گواهینامه خود را وارد کنید.
  • روی دکمه “استعلام” کلیک کنید.
  • وضعیت گواهینامه المثنی شما نمایش داده می‌شود.

 

3. اپلیکیشن پلیس من:

  • اپلیکیشن پلیس من را از https://cafebazaar.ir/app/com.nrdc.android.pyh دانلود و نصب کنید.
  • وارد اپلیکیشن شوید.
  • به بخش “خدمات” بروید.
  • گزینه “گواهینامه رانندگی” را انتخاب کنید.
  • گزینه “استعلام گواهینامه” را انتخاب کنید.
  • کد ملی و شماره گواهینامه خود را وارد کنید.
  • روی دکمه “استعلام” کلیک کنید.
  • وضعیت گواهینامه المثنی شما نمایش داده می‌شود.

 

4. تماس با تلفن گویا:

  • با شماره تلفن 81253573 یا 81253561 تماس بگیرید.
  • کد ملی خود را وارد کنید.
  • وضعیت گواهینامه المثنی شما به شما اطلاع داده می‌شود.

 

5. مراجعه حضوری به پلیس+10:

  • به نزدیکترین مرکز پلیس+10 مراجعه کنید.
  • مدارک شناسایی خود را ارائه دهید.
  • درخواست پیگیری گواهینامه المثنی خود را ارائه دهید.
  • وضعیت گواهینامه المثنی شما به شما اطلاع داده می‌شود.

 

نکات:

  • اگر گواهینامه المثنی شما هنوز به پست تحویل نشده باشد، می‌توانید با استفاده از کد رهگیری که در سامانه پلیس+10 دریافت کرده‌اید، مرسوله خود را در سامانه رهگیری مرسولات پستی رهگیری کنید.
  • در صورت بروز مشکل در پیگیری گواهینامه المثنی خود می‌توانید با پشتیبانی سامانه مربوطه تماس بگیرید.

 

پیگیری گواهینامه المثنی
پیگیری گواهینامه المثنی

 

پیگیری گواهینامه مفقودی

 

برای پیگیری گواهینامه مفقودی، چند روش مختلف وجود دارد:

1. سامانه رهگیری مرسولات سازمانی:

  • به آدرس https://najatracking.post.ir/ بروید.
  • در قسمت نوع سند، گزینه “گواهینامه” را انتخاب کنید.
  • کد رهگیری 10 رقمی که در رسید پستی شما درج شده است را وارد کنید.
  • روی دکمه “رهگیری” کلیک کنید.

 

2. سامانه پست یافته:

  • به آدرس https://postyafteh.post.ir/ بروید.
  • در قسمت “نوع مدرک”، گزینه “گواهینامه رانندگی” را انتخاب کنید.
  • نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.
  • کد ملی خود را وارد کنید.
  • روی دکمه “جستجو” کلیک کنید.

 

3. مراجعه حضوری به پلیس+10:

  • به نزدیکترین مرکز پلیس+10 مراجعه کنید.
  • مدارک هویتی خود را ارائه دهید.
  • درخواست پیگیری گواهینامه مفقودی را ثبت کنید.

 

4. تماس با تلفن 190:

  • با تلفن 190 تماس بگیرید.
  • اپراتور را از مفقودی گواهینامه خود مطلع کنید.
  • اطلاعات لازم را برای پیگیری گواهینامه ارائه دهید.

 

مطلب پیشنهادی ما: شرایط جدید گواهینامه پایه یک چگونه می باشد؟

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.